Din SkoEccoJernsNilson ShoesRadical SportsSkopunkten
Välj butik
FRI FRAKT & RETUR
Hitta butik

Varukorgen är tom

Total 0 SEK

300 SEK KVAR TILL FRI FRAKT. HÄMTA GRATIS I BUTIK!

Till kassan
  • FEETFIRST
  • Din Sko
  • Ecco
  • Jerns
  • Nilson Shoes
  • Radical Sports
  • Skopunkten
 

Frågor och svar

MEDLEMSKAP

Kostar det något att vara medlem i FEETFIRST Friends?
Nej, det är kostnadsfritt.

Behöver jag ha ett klubbkort för att vara medlem?
Nej, vi har inga klubbkort. Som medlem registrerar du istället alla köp genom att uppge personnummer vid köp i butik eller online.

Har ni någon åldersgräns för att vara medlem?
Ja, du måste ha fyllt 16 år för att få vara medlem.

Var gäller medlemskapet?
Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups butiker i Sverige, dvs. hos DinSko, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten och våra Ecco Stores, samt på feetfirst.se (vår gemensamma e-handelsbutik).

Hur fungerar det?
När du handlar som medlem får du poäng på alla dina köp (förutom vid köp av presentkort). Poängen sparas på ditt medlemskap och gör att du hamnar på en av våra 3 medlemsnivåer. Varje medlemsnivå innehåller olika förmåner för dig som medlem, ju fler poäng desto fler förmåner.

Hur mycket poäng får jag?
1kr = 1 poäng. Du kommer även kunna tjäna poäng genom andra aktiviteter framåt t.ex. genom att delta på ett event, svara på en undersökning m.m

Är medlemskapet personligt?
Ja medlemskapet är personligt och man kan inte överföra poängen till någon annan.

Kan jag samla och använda poäng om jag handlar på FEETFIRST.se?
Ja du samlar poäng på alla dina köp, det enda du behöver göra i kassan är att uppge ditt personnummer.

ERBJUDANDEN

Varför får jag inte längre några erbjudanden från FEETFIRST Friends?Erbjudanden skickas regelbundet ut till aktiva medlemmar. För att du ska vara säker på att få ta del av dessa erbjudanden ska du uppge ditt personnummer varje gång du handlar i butik eller online. Om du inte får några erbjudanden kan det bero på att du inte använt ditt medlemskap på länge. Kontrollera också att dina kontaktuppgifter stämmer. Detta gör du på Mina Sidor. Ibland är erbjudanden riktade till olika kundgrupper och därför får inte heller alla medlemmar exakt samma erbjudanden från oss.

Jag vill inte längre ha erbjudanden från er. Hur gör jag?
Du kan när som helst kontakta kundservice om du inte längre vill ha våra utskick. Du kan också gå in på Mina Sidor och uppdatera vilka utskick du vill ha.

Jag vill inte längre ha era SMS-utskick. Hur gör jag?
Har du registrerat dig för utskick från flera av våra butikskoncept måste du avregistrera dig för varje koncept.

FEETFIRST: FFSTOP
DinSko: DSSTOP
ECCO: ECSTOP
Nilson Shoes: NISTOP
Skopunkten: SPSTOP

Sms:a till nummer 71550. Tänk på att inte skriva något annat i meddelandet än koden för varje koncept, annars finns det risk att din avregistrering inte går igenom. Det går också bra att kontakta kundservice.

MITT LÖSENORD

Vad har jag för lösenord?
Kommer du inte ihåg ditt lösenord kan du klicka på "Glömt/Saknar lösenord" för att byta. Du kan också kontakta kundservice för att få hjälp att byta lösenord. 

KONTAKT

Hur når jag kundservice?
FEETFIRST kundservice
friends@feetfirst.se
0340- 866 50


Medlemskap

Välkommen till FEETFIRST Friends. Genom att registrera dig som medlem i FEETFIRST Friends godkänner du dessa villkor och bestämmelser.

FEETFIRST Friends är ett lojalitetsprogram där du tjänar in poäng som ger dig rabatter, erbjudanden, inbjudningar till tävlingar och events och mycket mer.

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB.

Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Medlemskap är personligt och kan ej överföras på någon annan.

Poäng

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) genererar poäng. För att poäng ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se.

Poäng beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll genererar poäng.

Du kan också tjäna poäng genom att delta i andra aktiviteter som genererar poäng och som klubben då och då erbjuder.

Poängen du tjänat in är personliga och kan ej föras över på annan person eller medlem.

De poäng du har tjänat vid köp av en vara dras bort från ditt medlemskonto om du returnerar varan.

Dina poäng baseras på 12 månader efter intjäningsdagen.

Hantering av personuppgifter

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, ditt personnummer, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s. kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera poäng, skicka kundanpassade medlemserbjudanden, göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring och aktiviteter till dig baserat på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter.

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem.

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om medlemskapet har varit inaktivt i 36 månader så kommer det att avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga av dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerade poäng efter det att ditt medlemskap upphört att gälla.

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 1 maj 2019, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att dessa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure).

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg
0340-86650
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.