Frågor och svar

MEDLEMSKAP

Kostar det något att vara medlem i FEETFIRST Friends?
Nej, det är kostnadsfritt.

Behöver jag ha ett klubbkort för att vara medlem?
Nej, vi har inga klubbkort. Som medlem registrerar du istället alla köp genom att uppge personnummer vid köp i butik eller online.

Har ni någon åldersgräns för att vara medlem?
Ja, du måste ha fyllt 16 år för att få vara medlem.

Var gäller medlemskapet?
Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups butiker i Sverige, dvs. hos DinSko, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten och våra Ecco Stores, samt på feetfirst.se (vår gemensamma webbshop).

BONUS

Hur fungerar bonusen?
Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) i butik och online är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du uppge personnummer varje gång du handlar. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap.

Hur mycket bonus får jag?
Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Bonusen finns laddad på ditt medlemskap och du behöver inte ha med någon kupong för att använda din bonus. Outnyttjad bonus förfaller efter ett år.

När får jag min bonus?
Bonus för köp gjorda 1 januari-30 juni betalas ut i slutet av augusti och bonus för köp gjorda 1 juli-31 december betalas ut i slutet februari varje år.
 
Kan flera personer i familjen samla bonus tillsammans?
Ja, det kan ni. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Registrera varje person som vill vara medlem antingen i butik eller på feetfirst.se/login (max tre medlemmar kan anslutas till ett huvudmedlemskap). Kontakta sedan kundservice och uppge personnummer på dem som ska kopplas samman.

ERBJUDANDEN

Varför får jag inte längre några erbjudanden från FEETFIRST Friends?Erbjudanden skickas regelbundet ut till aktiva medlemmar. För att du ska vara säker på att få ta del av dessa erbjudanden ska du uppge ditt personnummer varje gång du handlar i butik eller online. Om du inte får några erbjudanden kan det bero på att du inte använt ditt medlemskap på länge. Kontrollera också att dina kontaktuppgifter stämmer. Detta gör du på Mina Sidor. Ibland är erbjudanden riktade till olika kundgrupper och därför får inte heller alla medlemmar exakt samma erbjudanden från oss.

Jag vill inte längre ha erbjudanden från er. Hur gör jag?
Du kan när som helst kontakta kundservice om du inte längre vill ha våra utskick. Du kan också gå in på Mina Sidor och uppdatera vilka utskick du vill ha.

Jag vill inte längre ha era SMS-utskick. Hur gör jag?

Du sms:ar nilson optout till 72025. Tänk på att inte skriva något annat i meddelandet, annars finns det risk att din avregistrering inte går igenom. Det går också bra att kontakta kundservice.

MITT LÖSENORD

Vad har jag för lösenord?

Kommer du inte ihåg ditt lösenord kan du klicka på "Glömt lösenord" för att byta. Du kan också kontakta kundservice för att få hjälp att byta lösenord. 

BONUS ONLINE

Kan jag samla och använda bonus om jag handlar i webbshopen? 
Du samlar bonus på alla köp du gör online, det enda du behöver göra är att uppge ditt personnummer. Har du oanvänd bonus kan du använda den genom att välja bonus som betalsätt i kassan. Vid problem kontaktar du kundservice. 

KONTAKT

Hur når jag kundservice?
FEETFIRST kundservice
friends@feetfirst.se
0340- 866 50

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK