Frågor och svar

MEDLEMSKAP

Kostar det något att vara medlem i FEETFIRST Friends?
Nej, det är kostnadsfritt.

Behöver jag ha ett klubbkort för att vara medlem?
Nej, vi har inga klubbkort. Som medlem registrerar du istället alla köp genom att uppge personnummer vid köp i butik eller online.

Har ni någon åldersgräns för att vara medlem?
Ja, du måste ha fyllt 16 år för att få vara medlem.

Var gäller medlemskapet?
Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups butiker i Sverige, dvs. hos DinSko, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten och våra Ecco Stores, samt på feetfirst.se (vår gemensamma e-handelsbutik).

BONUS

Hur fungerar bonusen?
Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) i butik och online är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du uppge personnummer varje gång du handlar. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap.

Hur mycket bonus får jag?
Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Bonusen finns laddad på ditt medlemskap och du behöver inte ha med någon kupong för att använda din bonus. Outnyttjad bonus förfaller efter ett år.

När får jag min bonus?
Bonus för köp gjorda 1 januari-30 juni betalas ut under hösten samma år och bonus för köp gjorda 1 juli-31 december betalas ut under våren nästkommande år.
 
Kan flera personer i familjen samla bonus tillsammans?
Ja, det kan ni. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Registrera varje person som vill vara medlem antingen i butik eller på feetfirst.se/login (max tre medlemmar kan anslutas till ett huvudmedlemskap). Kontakta sedan kundservice och uppge personnummer på dem som ska kopplas samman.

ERBJUDANDEN

Varför får jag inte längre några erbjudanden från FEETFIRST Friends?Erbjudanden skickas regelbundet ut till aktiva medlemmar. För att du ska vara säker på att få ta del av dessa erbjudanden ska du uppge ditt personnummer varje gång du handlar i butik eller online. Om du inte får några erbjudanden kan det bero på att du inte använt ditt medlemskap på länge. Kontrollera också att dina kontaktuppgifter stämmer. Detta gör du på Mina Sidor. Ibland är erbjudanden riktade till olika kundgrupper och därför får inte heller alla medlemmar exakt samma erbjudanden från oss.

Jag vill inte längre ha erbjudanden från er. Hur gör jag?
Du kan när som helst kontakta kundservice om du inte längre vill ha våra utskick. Du kan också gå in på Mina Sidor och uppdatera vilka utskick du vill ha.

Jag vill inte längre ha era SMS-utskick. Hur gör jag?

Har du registrerat dig för utskick från flera av våra butikskoncept måste du avregistrera dig för varje koncept.

FEETFIRST: FFSTOP
DinSko: DSSTOP
ECCO: ECSTOP
Nilson Shoes: NISTOP
Skopunkten: SPSTOP

Sms:a till nummer 71550. Tänk på att inte skriva något annat i meddelandet än koden för varje koncept, annars finns det risk att din avregistrering inte går igenom. Det går också bra att kontakta kundservice.

MITT LÖSENORD

Vad har jag för lösenord?

Kommer du inte ihåg ditt lösenord kan du klicka på "Glömt/Saknar lösenord" för att byta. Du kan också kontakta kundservice för att få hjälp att byta lösenord. 

BONUS ONLINE

Kan jag samla och använda bonus om jag handlar i e-handelsbutiken? 
Du samlar bonus på alla köp du gör online, det enda du behöver göra är att uppge ditt personnummer. Har du oanvänd bonus kan du använda den genom att välja bonus som betalsätt i kassan. Vid problem kontaktar du kundservice. 

KONTAKT

Hur når jag kundservice?
FEETFIRST kundservice
friends@feetfirst.se
0340- 866 50

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK

BLI MEDLEM OCH FÅ 10% PÅ NÄSTA KÖP i BUTIK!

VÄNLIGEN GODKÄNN VILLKOREN OCH FYLL I DITT PERSONNUMMER.

Medlemskap

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Maximalt kan tre medlemmar anslutas till ett huvudmedlemskap. För sammankoppling av medlemskap kontakta FEETFIRST kundservice.

Bonus

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll är bonusgrundande. Gemensamt upparbetad bonus utbetalas till huvudmedlem men kan även lösas in av annan ansluten medlem. Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet och betalas ut två gånger per år. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs. 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Ej utbetalad bonus sparas till nästa utbetalningstillfälle. Du kan använda intjänad bonus vid köp av varor i NilsonGroups svenska butiker eller på feetfirst.se. Du kan inte lösa in bonus mot kontanter. Efter ett år förfaller outnyttjad bonus.

Personuppgiftshantering

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din födelsedag, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera bonus, för att skicka dig kundanpassade medlemserbjudanden, för att göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring till dig baserad på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter. 

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem. 

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om bonusgrundande köp inte gjorts under 36 månader kommer medlemskapet avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerad bonus efter det att ditt medlemskap upphört att gälla. 

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 20 september 2017, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att desa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure). 

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg

0340-86650 
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy