Varukorgen är tom

Frakt 0 SEK*

Total 0 SEK

* FRI FRAKT!

Till kassan
  • Din Sko
  • Ecco
  • Jerns
  • Nilson Shoes
  • Radical Sports
  • Skopunkten

Leverans

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar.

Vilka leveransmetoder har ni? 
Du kan välja att få din order levererad till ditt närmaste postombud eller till någon av våra butiker. 

Tillkommer frakt när jag handlar på FEETFIRST? 
Nej, det är fri frakt.

Hur spårar jag mitt paket? 
När din order skickats från oss får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket. Order till butik kan du dessvärre inte spåra utan det är PostNords postpaket som du kan spåra. 

Jag har skrivit fel adress så mitt paket har skickats fel, vad gör jag nu? 
Vi kan dessvärre inte ändra uppgifter på en order som redan är skickad. Du kan kontakta ombudet för att se om de kan skicka tillbaka paketet till avsändaren (Feetfirst). Annars ligger paketet kvar i 14 dagar och skickas därefter tillbaka till som outlöst. Kontakta kundservice för att ge oss rätt uppgifter, då kan vi skicka ut paketet på nytt när det kommer tillbaka till oss. 

Paketet finns hos ombudet men jag har inte fått någon avisering, hur kan jag hämta mitt paket? 
Kontakta kundservice på kundservice@feetfirst.se så ger vi dig den kod du behöver för att hämta ut paketet. Det går också bra att ta med ditt kollinummer och ange det hos ombudet. Kollinumret hittar du genom den spårningslänk du fått. 

Kan någon annan hämta ut paketet åt mig? 
Ett bud kan hämta ut paketet. Då ska både din och budets legitimation visas. 
Hur länge finns mitt paket kvar hos ombudet innan det skickas tillbaka till er? 
Oavsett vilken leveransmetod du väljer finns paketet kvar hos ombudet i 14 dagar. 

Kan jag välja en annan leveransadress än där jag bor? 
Betalas ordern med kort, direkt eller presentkortsbetalning kan den skickas till valfri adress inom Sverige. Väljer du faktura måste paketet skickas mot folkbokföringsadressen. 

Mitt paket var skadat och det fattas ett par/ett par är skadat, vad gör jag nu? 
Reklamera skadan direkt hos ombudet. Reklamation måste ske så snart du upptäckt skadan. Spara emballaget och fotografera skadan på påsen/produkterna. Kontakta sedan kundservice för att förklara vad som inträffat. Vi behöver veta vad som saknats/blivit skadat i ditt paket. Vi kan reservera nya varor om de finns på lager i väntan på PostNords utredning.

Gå med i vår kundklubb och få erbjudanden och rabatter
Få unika erbjudanden och billigare skor i om du går med i vår kundklubb

Medlemskap

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Maximalt kan tre medlemmar anslutas till ett huvudmedlemskap. För sammankoppling av medlemskap kontakta FEETFIRST kundservice.

Bonus

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll är bonusgrundande. Gemensamt upparbetad bonus utbetalas till huvudmedlem men kan även lösas in av annan ansluten medlem. Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet och betalas ut två gånger per år. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs. 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Ej utbetalad bonus sparas till nästa utbetalningstillfälle. Du kan använda intjänad bonus vid köp av varor i NilsonGroups svenska butiker eller på feetfirst.se. Du kan inte lösa in bonus mot kontanter. Efter ett år förfaller outnyttjad bonus.

Personuppgiftshantering

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din födelsedag, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera bonus, för att skicka dig kundanpassade medlemserbjudanden, för att göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring till dig baserad på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter. 

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem. 

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om bonusgrundande köp inte gjorts under 36 månader kommer medlemskapet avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerad bonus efter det att ditt medlemskap upphört att gälla. 

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 20 september 2017, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att desa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure). 

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg

0340-86650 
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Jag accepterar