Din SkoEccoJernsNilson ShoesRadical SportsSkopunkten
Välj butik
Feet First

Varukorgen är tom

Total 0 SEK

300 SEK KVAR TILL FRI FRAKT HÄMTA GRATIS I BUTIK!

Till kassan
  • FEETFIRST
  • Din Sko
  • Ecco
  • Jerns
  • Nilson Shoes
  • Radical Sports
  • Skopunkten

Leverans

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar.

Vilka leveransmetoder har ni? 
Du kan välja att få din order levererad till ditt närmaste postombud eller till någon av våra butiker. 

Tillkommer frakt när jag handlar på FEETFIRST? 
Det är fri frakt till butik och fri frakt över 300 kr.

Hur spårar jag mitt paket? 
När din order skickats från oss får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket. Order till butik kan du dessvärre inte spåra utan det är PostNords postpaket som du kan spåra. 

Jag har skrivit fel adress så mitt paket har skickats fel, vad gör jag nu? 
Vi kan dessvärre inte ändra uppgifter på en order som redan är skickad. Du kan kontakta ombudet för att se om de kan skicka tillbaka paketet till avsändaren (Feetfirst). Annars ligger paketet kvar i 14 dagar och skickas därefter tillbaka till som outlöst. Kontakta kundservice för att ge oss rätt uppgifter, då kan vi skicka ut paketet på nytt när det kommer tillbaka till oss. 

Paketet finns hos ombudet men jag har inte fått någon avisering, hur kan jag hämta mitt paket? 
Kontakta kundservice på kundservice@feetfirst.se så ger vi dig den kod du behöver för att hämta ut paketet. Det går också bra att ta med ditt kollinummer och ange det hos ombudet. Kollinumret hittar du genom den spårningslänk du fått. 

Kan någon annan hämta ut paketet åt mig? 
Ett bud kan hämta ut paketet. Då ska både din och budets legitimation visas. 
Hur länge finns mitt paket kvar hos ombudet innan det skickas tillbaka till er? 
Oavsett vilken leveransmetod du väljer finns paketet kvar hos ombudet i 14 dagar. 

Kan jag välja en annan leveransadress än där jag bor? 
Betalas ordern med kort, direkt eller presentkortsbetalning kan den skickas till valfri adress inom Sverige. Väljer du faktura måste paketet skickas mot folkbokföringsadressen. 

Mitt paket var skadat och det fattas ett par/ett par är skadat, vad gör jag nu? 
Reklamera skadan direkt hos ombudet. Reklamation måste ske så snart du upptäckt skadan. Spara emballaget och fotografera skadan på påsen/produkterna. Kontakta sedan kundservice för att förklara vad som inträffat. Vi behöver veta vad som saknats/blivit skadat i ditt paket. Vi kan reservera nya varor om de finns på lager i väntan på PostNords utredning.

Medlemskap

Välkommen till FEETFIRST Friends. Genom att registrera dig som medlem i FEETFIRST Friends godkänner du dessa villkor och bestämmelser.

FEETFIRST Friends är ett lojalitetsprogram där du tjänar in poäng som ger dig rabatter, erbjudanden, inbjudningar till tävlingar och events och mycket mer.

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB.

Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Medlemskap är personligt och kan ej överföras på någon annan.

Poäng

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) genererar poäng. För att poäng ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se.

Poäng beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll genererar poäng.

Du kan också tjäna poäng genom att delta i andra aktiviteter som genererar poäng och som klubben då och då erbjuder.

Poängen du tjänat in är personliga och kan ej föras över på annan person eller medlem.

De poäng du har tjänat vid köp av en vara dras bort från ditt medlemskonto om du returnerar varan.

Dina poäng baseras på 12 månader efter intjäningsdagen.

Hantering av personuppgifter

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, ditt personnummer, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s. kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera poäng, skicka kundanpassade medlemserbjudanden, göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring och aktiviteter till dig baserat på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter.

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem.

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om medlemskapet har varit inaktivt i 36 månader så kommer det att avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga av dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerade poäng efter det att ditt medlemskap upphört att gälla.

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 1 maj 2019, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att dessa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure).

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg
0340-86650
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.

Poäng på alla dina köp!

Som medlem i FEETFIRST Friends får du klubbpriser, erbjudanden och poäng på alla dina köp!

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.