Varukorgen är tom

Frakt 0 SEK*

Total 0 SEK

* FRI FRAKT!

Till kassan
  • Din Sko
  • Ecco
  • Jerns
  • Nilson Shoes
  • Radical Sports
  • Skopunkten

Order

Hur vet jag att min beställning gått igenom?
När du slutfört köpet kommer du få en bekräftelse direkt på skärmen. Det skickas även ett mail till dig. 

Får jag någon orderbekräftelse när jag handlar hos er?
När vi mottagit din order får du ett mail från oss med information om att vi tagit emot din beställning. När vi plockat och packat alla produkter du beställt skickar vi en orderbekräftelse som innehåller ditt kvitto och en spårningslänk.

Varför ser jag inte min order på ”Mina sidor”?
Det är endast order som är gjord som medlem som syns på mina sidor. Ser du inte ordern kan det bero på att du slutförde köpet utan att logga in.

Jag har ångrat mig, kan jag stoppa min order?
Om ordern inte skickats från oss kan du kontakta oss och be oss makulera ordern. Vi kan dessvärre inte makulera en order som redan är skickad från oss.

Jag har beställt fel, kan jag ändra min order?
Om din order inte hanterats hos oss kan vi stoppa den och göra en ändring. Meddela oss ditt ordernummer, vilken artikel och storlek du önskar ändra/byta ut.

Jag har beställt i mitt namn men vill att ordern skickas till min kompis, kan ni ändra adressen?
Vi kan ändra mottagare om ordern är betald med kort, direkt eller presentkortsbetalning. Har du valt faktura måste ordern skickas till din folkbokföringsadress.

Jag vill inte hämta ut mitt paket, kan jag låta det ligga kvar utan att hämta det?
Har du ångrat dig måste du hämta ut paketet och skicka tillbaka det med returdokumenten som finns i paketet. Hämtar du inte ut paketet inom 14 dagar debiteras en avgift på 120 SEK. Avgiften innefattar expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

Jag är medlem i FEETFIRST Friends, får jag bonus om jag handlar på feetfirst.se?
Om du loggar in eller fyller i ditt personnummer i kassan innan du slutför ditt köp kommer ditt köp kopplas samman med ditt medlemskap.

Gå med i vår kundklubb och få erbjudanden och rabatter
Få unika erbjudanden och billigare skor i om du går med i vår kundklubb

Medlemskap

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Maximalt kan tre medlemmar anslutas till ett huvudmedlemskap. För sammankoppling av medlemskap kontakta FEETFIRST kundservice.

Bonus

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll är bonusgrundande. Gemensamt upparbetad bonus utbetalas till huvudmedlem men kan även lösas in av annan ansluten medlem. Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet och betalas ut två gånger per år. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs. 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Ej utbetalad bonus sparas till nästa utbetalningstillfälle. Du kan använda intjänad bonus vid köp av varor i NilsonGroups svenska butiker eller på feetfirst.se. Du kan inte lösa in bonus mot kontanter. Efter ett år förfaller outnyttjad bonus.

Personuppgiftshantering

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din födelsedag, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera bonus, för att skicka dig kundanpassade medlemserbjudanden, för att göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring till dig baserad på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter. 

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem. 

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om bonusgrundande köp inte gjorts under 36 månader kommer medlemskapet avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerad bonus efter det att ditt medlemskap upphört att gälla. 

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 20 september 2017, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att desa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure). 

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg

0340-86650 
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Jag accepterar