Varukorgen är tom

Frakt 0 SEK*

Total 0 SEK

* FRI FRAKT!

Till kassan
  • Din Sko
  • Ecco
  • Jerns
  • Nilson Shoes
  • Radical Sports
  • Skopunkten

REKLAMATIONER

Mina skor har gått sönder. Kan jag reklamera? 
Du har reklamationsrätt i 3 år från inköpsdatum. Reklamation gäller fabrikationsfel, dvs fel till följd av tillverkningen.

Kan jag reklamera mina skor i en av era butiker? 
Varor köpta i webbshopen kan reklameras till valfri butik inom FEETFIRST. Ta med följesedeln/kvittot och skorna så hjälper personalen i butiken dig med reklamationen.

Betalar jag returfrakten när jag reklamerar? 
Vid en godkänd reklamation står vi givetvis för returfrakten.

Hur reklamerar jag till webbshopen? 
Kontakta kundservice och förklara vad som är fel. Vi kan då reservera ett nytt par i väntan på att få tillbaka skorna till oss. Packa skorna och skicka med ifylld retursedel, klistra på den förbetalda returadressetiketten på paketet och lämna in paketet hos ditt närmaste postombud. Tänk på att spara inlämningskvittot. När reklamationen blivit godkänd får du ett mail som bekräftelse.

Jag har köpt skor i butik som gått sönder men har långt till en butik, kan jag reklamera till webbshopen? 
Webbshopen kan dessvärre inte ta emot reklamationer på skor köpta i butik. Vi ber dig kontakta din närmaste butik för att se hur de kan hjälpa dig. Kontaktuppgifter finns på kvittot eller via ”Hitta butik”.

Jag har fått skoskav av mina nya skor och vill reklamera dem. Hur gör jag? 
Skoskav är dessvärre ingen grund för reklamation. Skoskav uppkommer ibland när man börjar använda nya skor och brukar försvinna efter några användningar och är de bestående har du troligen köpt fel storlek. Det är viktigt att prova skorna inne så de sitter bra innan du börjar använda dem ute.

Jag har inte kvar mina returdokument, hur skickar jag tillbaka till er? 
Kontakta kundservice så skickar vi ut nya med posten.

Ni har godkänt min reklamation men jag får inte alla pengar tillbaka, varför? 
Har skorna kunnat användas under en längre tid innan de gått sönder har vi rätt att göra ett avdrag för den tiden du haft nytta av skorna. Därför kan summan att få tillbaka vara en annan än inköpspriset.

Jag är inte nöjd med er reklamationsbedömning, vart kan jag vända mig? 
Är du inte nöjd med reklamationsbedömningen kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden för en prövning. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr. Villkoren tolkas i enlighet med svensk lag. 

Gå med i vår kundklubb och få erbjudanden och rabatter
Få unika erbjudanden och billigare skor i om du går med i vår kundklubb

Medlemskap

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Maximalt kan tre medlemmar anslutas till ett huvudmedlemskap. För sammankoppling av medlemskap kontakta FEETFIRST kundservice.

Bonus

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll är bonusgrundande. Gemensamt upparbetad bonus utbetalas till huvudmedlem men kan även lösas in av annan ansluten medlem. Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet och betalas ut två gånger per år. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs. 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Ej utbetalad bonus sparas till nästa utbetalningstillfälle. Du kan använda intjänad bonus vid köp av varor i NilsonGroups svenska butiker eller på feetfirst.se. Du kan inte lösa in bonus mot kontanter. Efter ett år förfaller outnyttjad bonus.

Personuppgiftshantering

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din födelsedag, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera bonus, för att skicka dig kundanpassade medlemserbjudanden, för att göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring till dig baserad på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter. 

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem. 

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om bonusgrundande köp inte gjorts under 36 månader kommer medlemskapet avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerad bonus efter det att ditt medlemskap upphört att gälla. 

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 20 september 2017, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att desa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure). 

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg

0340-86650 
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Jag accepterar