SÅ HANDLAR DU

På feetfirst.se handlar du enkelt och smidigt säsongens största skomode från sex skokedjor och betalar i en gemensam kassa. I menyraden högst upp väljer du DinSko, Ecco, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports eller Skopunkten. Klicka på ”FEETFIRST” för att se produkter från alla sex butikskoncept samtidigt.

Handla via mejl eller telefon

Vi på kundservice hjälper dig gärna att lägga din order via mail eller telefon. Meddela oss dina personuppgifter för att vi ska kunna leverera ordern. Uppge samtidigt artikelnummer och vilken storlek du önskar på din vara. Ordern kommer att skickas fraktfritt till ditt närmaste postombud.

Då vi tyvärr inte har möjlighet att slutföra en order med direktbetalning, konto- eller kreditkort genomförs köpet via faktura. Glöm inte att läsa våra köpvillkor då vi vid orderläggandet bekräftar att du läst och instämmer med villkoren. Välkommen med din beställning!

1. Välj din vara

Välj vilken avdelning du önskar shoppa från, Dam, Herr eller Barn.

Klicka på produkten du är intresserad av för att läsa mer om den och se fler bilder.
Välj den storlek du önskar och klicka därefter på ”LÄGG I VARUKORG”.
Varukorgen hittar du sedan längst upp till höger. Självklart går det att shoppa produkter från flera skokedjor i samma köp.


2. Gå till kassan

När du känner dig nöjd med ditt shoppingval av en eller flera produkter är det dags att gå till kassan. Klicka på symbolen för varukorgen i högra hörnet och därefter på knappen ”Till kassan”.

Väl i kassan ser du en sammanställning över hela din beställning.

3. Leveransmetod

Fraktfri leverans till närmaste postombud med SMS-avisering är förvalt. Önskar du kostnadsfritt få ordern levererad till någon av våra butiker, Din Sko, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten eller våra franchisebaserade Eccostores så klickar du på ”TILL BUTIK”. Du väljer sedan stad och specifik butik.

4. Slutför köp

Är du medlem kan du logga in med dina inloggningsuppgifter. Annars fyller du i uppgifterna som krävs för Klarna Checkout, din mailadress och sedan ditt postnummer. Har du handlat med Klarna tidigare hämtas dina uppgifter från dem, annars måste du fylla i det som efterfrågas. Ditt personnummer måste anges för att ditt köp ska registreras på ditt medlemskap.

Har du ett presentkort och/eller en rabattkod aktiverar du dem i fältet för dessa.

Granska beställningen så produkterna och adressuppgifterna stämmer. Genom att slutföra köpet godkänner du samtidigt att du läst och instämmer med våra köpvillkor.

Önskar du annat betalningssätt än faktura så kan du efter att du slutfört beställningen ändra till delbetalning, kort eller direktbetalning.

Inom 2-4 arbetsdagar kommer din beställning att vara levererad till en utlämningsadress nära dig.

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK

BLI MEDLEM OCH FÅ 10% PÅ NÄSTA KÖP i BUTIK!

VÄNLIGEN GODKÄNN VILLKOREN OCH FYLL I DITT PERSONNUMMER.

Medlemskap

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Maximalt kan tre medlemmar anslutas till ett huvudmedlemskap. För sammankoppling av medlemskap kontakta FEETFIRST kundservice.

Bonus

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll är bonusgrundande. Gemensamt upparbetad bonus utbetalas till huvudmedlem men kan även lösas in av annan ansluten medlem. Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet och betalas ut två gånger per år. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs. 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Ej utbetalad bonus sparas till nästa utbetalningstillfälle. Du kan använda intjänad bonus vid köp av varor i NilsonGroups svenska butiker eller på feetfirst.se. Du kan inte lösa in bonus mot kontanter. Efter ett år förfaller outnyttjad bonus.

Personuppgiftshantering

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din födelsedag, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera bonus, för att skicka dig kundanpassade medlemserbjudanden, för att göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring till dig baserad på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter. 

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem. 

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om bonusgrundande köp inte gjorts under 36 månader kommer medlemskapet avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerad bonus efter det att ditt medlemskap upphört att gälla. 

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 20 september 2017, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att desa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure). 

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg

0340-86650 
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy