ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

ALLMÄNT

Dessa villkor gäller alla beställningar som görs av kunden hos NilsonGroup AB, org. nr 556192-9315, via vår e-handelsbutik FEETFIRST (nedan ”Sajten”). Genom att använda och/eller göra en beställning via Sajten godkänner du villkoren som anges i detta dokument (”Villkoren”), samt godkänner och bekräftar du att du samtyckt till och tagit del av informationen om personuppgifter och användningen av cookies enligt vår integritetspolicy, som utgör en integrerad del av dessa Villkor.

Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om oss framgår av Sajten. För att handla hos oss måste du vara över 18 år, inte stå under förmyndarskap och vara bosatt i Sverige, Norge eller Finland. Vi förbehåller oss rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgett felaktiga personuppgifter).

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Sajten. Dessa villkor kan komma att ändras. Den version av Villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på Sajten när du gör din beställning.

AVTAL

Vid en beställning på Sajten ingås avtal om köp först när du mottagit orderbekräftelse från oss per e-post. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med vår kundservice. Du kan återkalla din beställning fram till dess att den bekräftats av oss.

KUNDUPPGIFTER M.M.

När du ska genomföra en beställning på Sajten kommer du att bli ombedd att lämna vissa personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som du fyller i är korrekta och fullständiga, och du ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. För närmare information om vår behandling av personuppgifter, se vår integritetspolicy.

BESTÄLLNING OCH PRISER

Vid beställning via Sajten gäller de priser som var aktuellt vid beställningstillfället oavsett om priset går upp eller ned efteråt. Alla priser på Sajten anges i SEK och är inklusive moms (25 %). Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, dessa anges separat. Oavsett hur många par skor du beställer betalar du en fraktavgift på endast 39 SEK. Läs om de olika betalningssätten och hitta det som passar dig bäst här.
Vad gäller betalningsvillkor gäller vår samarbetspartner Klarna AB:s vid var tid gällande villkor som publicerats på Klarna.

Viktigt! Spara alltid ditt presentkort efter genomfört köp. Vid eventuell retur återbetalas summan alltid till det presentkort som du använt vid din betalning.

BETALNING

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning. Fullständiga villkor för Klarna Checkout hittar du här.

Fakturan skickas ut separat via e-post i samband med att ordern skickas från oss. Kredittiden på fakturan är 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.com eller kontakta Klarnas kundservice på telefon 08-120 120 10.

I kassan kan man se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad. I kassan hittar du också fullständiga frakt- och betalningsvillkor.

LEVERANS OCH TRANSPORT

Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Sajten (2-4 arbetsdagar). Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med beställning av varor som inte finns i lager) sker leveransen senast 30 arbetsdagar räknat från det att vi bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen. Vid leveransförsening meddelar vi dig om detta och fortsätter att bevaka beställningen. Om inte annat särskilt har avtalats har du rätt att häva beställningen om leveranstiden mot förmodan skulle överstiga 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund.

Mer information om vår leverans av varor och villkor för leveransen hittar du här.


ÅNGERRÄTT

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp av varor på Sajten. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Om du vill ångra köpet ber vi dig meddela oss detta skriftligen innan ångerfristen löpt ut, helst genom att använda den förtryckta retursedeln som följde med ditt paket, eller genom att skicka ett mail till vår kundservice, kundservice@feetfirst.se. Ange ditt namn, adress, ordernummer och orsaken till returen. Du kan även meddela oss att du ångrar köpet genom att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt. Oavsett hur du väljer att meddela oss att du ångrar ditt köp räcker det alltså att du skickar oss ett meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen löpt ut.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska alltid skickas i originalförpackning om du fått med sådan vid köpet, t.ex. skokartong eller skopåse. Originalförpackningen ska vara i ursprungligt skick. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från att du meddelat oss att du vill utöva din ångerrätt.

När du utövar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive returfrakt.

Om du vill lämna åter en vara och få full ersättning åter har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis givetvis rätt att prova ett par köpta skor men inte använda den utomhus eller på ett underlag som sliter på skon. Skulle du ha hanterat varan i större utsträckning än detta har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget ska motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick.

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på Klarna.com eller genom att kontakta Klarnas kundservice på telefon
08-120 120 10.

När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via e-post.

Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Sajten erhållit varan/varorna i retur.

Vid återlämning av varan i en av våra butiker erbjuder vi enbart återbetalning genom insättning på ditt betalkort eller genom utfärdande av ett värdebevis som är giltigt i en av våra butiker. Vi har inte möjlighet att kreditera faktura vid återlämning av varan i någon av våra butiker.

BYTE TILL ANNAN VARA

Beställd och oanvänd vara kan bytas inom 14 dagar efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. Byte genom Sajten är kostnadsfritt. Vid byte, ange vad du önskar byta till på retursedeln och kontakta gärna kundservice för att reservera skorna. Vid kontakt med kundservice får du direkt veta om skorna du vill byta till finns på lager och vi kan sedan snabbt och smidigt åtgärda returen när den kommit oss tillhanda. Kundservice når du påkundservice@feetfirst.se. Vid byte står vi för frakten på den utgående ordern.

Det går även bra att byta i någon av våra butiker. Bytet görs i samma butikskoncept som du köpt dina skor. Ta med skorna och orderbekräftelsen, det går bra att visa upp den i mobilen, så hjälper personalen i butiken dig. Byte i butik är kostnadsfritt.

Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du inte byta den via Sajten.

REKLAMATIONER

Du har rätt att inom tre år från köpet reklamera varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Skulle du få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning så kontakta kundservice, kundservice@feetfirst.se, så snart felet upptäcks. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid.

Vid reklamationer använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet, glöm inte att ange orsaken till reklamationen. Vi står för fraktkostnaden för godkända reklamationer. När reklamationen godkänts av oss kommer vi att återbetala dig det du betalt för den felaktiga varan.

Det går givetvis även bra att besöka någon av våra butiker för att reklamera dina vara. Ta med skorna och orderbekräftelsemailet, det går bra att visa upp i mobilen, så hjälper personalen dig. Vid reklamation av varan i en av våra butiker erbjuder vi enbart återbetalning genom insättning på ditt betalkort eller genom utfärdande av ett värdebevis som är giltigt i en av våra butiker. Vi har inte möjlighet att kreditera faktura vid återlämning av varan i någon av våra butiker.

Har du köpt skorna i någon av våra butiker måste du vända dig till det butikskoncept där du köpt skorna för att få hjälp med din reklamation. Skor köpta i någon av våra butiker kan således inte returneras Sajten.

Om du önskar skicka klagomål kan du göra det på följande adress:

NilsonGroup AB, Kundservice
Box 508 
432 19 Varberg

FÖRSENAD LEVERANS

Vid eventuell försening på 30 dagar kan du häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat i förskott och vill häva köpet p g a försenad leverans återbetalar vi inom 30 dagar.

Har du inte mottagit avisering om att paketet finns att hämta inom leveranstiden på 2-4 arbetsdagar måste du kontakta kundservice så vi kan se vad som hänt med paketet, kundservice@feetfirst.se.

ÄNDRING AV UPPGIFTER PÅ SKICKAD ORDER

Det är viktigt att kontrollera så namn och adress stämmer innan du slutför ditt köp. Namnet måste skrivas exakt så som det står på din legitimation. Om du t.ex. skrivit ditt smeknamn kommer Postnords ombud inte att lämna ut paketet. Detta av säkerhetsskäl.

Vi ändrar inga uppgifter på en order som redan är skickad. Kan ordern inte hämtas ut ligger paketet kvar hos ombudet i 14 dagar.

Har det blivit fel, kontakta kundservice, kundservice@feetfirst.se, för att meddela rätt namn eller adress. Detta så vi kan notera det på ordern och skicka ut paketet på nytt med rätt uppgifter när det kommit tillbaka till oss som outlöst. 120 SEK debiteras vid outlöst paket om ordern inte skickas ut på nytt.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Om du ej hämtar ut din försändelse debiteras du 120 SEK som kompensation för frakt och omkostnader. 

SÄKERHET, PERSONUPPGIFTER OCH COOKIES

All information som rör dina uppgifter (namn, adress, kontokortsnummer etc.) krypteras med SSL (Secure Socket Layer). SSL är idag standard för kryptering på nätet och används av banker och Internetbutiker. För hantering av dina personuppgifter, vänligen se vår integritetspolicy.

TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST

Vid reklamationer och eventuell tvist som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se, eller Box 174, 10123 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr för klagomål. Villkoren tolkas i enlighet med svensk lag.

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK