Din SkoEccoJernsNilson ShoesRadical SportsSkopunkten
Välj butik
FRI FRAKT & RETURHitta butik

Varukorgen är tom

Frakt 0 SEK*

Total 0 SEK

*Fri frakt över 300kr!

Till kassan
  • FEETFIRST
  • Din Sko
  • Ecco
  • Jerns
  • Nilson Shoes
  • Radical Sports
  • Skopunkten

ÅNGERRÄTT

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp av varor på FEETFIRST. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

HUR GÖR JAG OM JAG VILL ÅNGRA MIG?

Om du vill ångra köpet ber vi dig meddela oss detta innan ångerfristen löpt ut, helst genom att använda den förtryckta retursedeln som följde med ditt paket eller genom att skicka ett mail till vår kundservice på kundservice@feetfirst.se.

Du kan även skicka ett brev till NilsonGroup Kundservice.

Nilson Group AB, Kundservice
Box 508
432 19 VARBERG 

Ange ditt namn, adress, ordernummer, e-postadress och orsaken till din retur.

Du kan även meddela oss att du ångrar köpet genom att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt.

Vid utövande av ångerrätten ansvarar du för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan skall skickas i sin originalförpackning om du fått med sådan vid köpet, t.ex. skokartong eller skopåse. Varan ska skickas i retur 14 dagar räknat från att du meddelat oss att du vill utöva din ångerrätt.

Om du vill lämna åter en vara och få full ersättning har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis rätt att prova ett par skor, men inte använda dem utomhus eller på ett underlag som sliter på skorna. Skulle du ha hanterat varan i större utsträckning än detta har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget skall motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga nyskick.

Vi betalar tillbaka beloppet så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från och med det datum vi tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Vi förbehåller oss dock rätten att vänta med återbetalningen tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka. Klarna sköter återbetalning via faktura, kort och direktbetalning. Vid betalning med presentkort återsätts pengarna på presentkortet.

Självklart kan du också returnera varan i någon av våra butiker, klicka här för att hitta din närmaste butik. Har du däremot köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte byta den via vår e-handelsbutik. Returer ska göras till oss enligt de uppgifter som anges på FEETFIRST.se eller i våra Allmänna Köpvillkor.

 


Medlemskap

Välkommen till FEETFIRST Friends. Genom att registrera dig som medlem i FEETFIRST Friends godkänner du dessa villkor och bestämmelser.

FEETFIRST Friends är ett lojalitetsprogram där du tjänar in poäng som ger dig rabatter, erbjudanden, inbjudningar till tävlingar och events och mycket mer.

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB.

Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Medlemskap är personligt och kan ej överföras på någon annan.

Poäng

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) genererar poäng. För att poäng ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se.

Poäng beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll genererar poäng.

Du kan också tjäna poäng genom att delta i andra aktiviteter som genererar poäng och som klubben då och då erbjuder.

Poängen du tjänat in är personliga och kan ej föras över på annan person eller medlem.

De poäng du har tjänat vid köp av en vara dras bort från ditt medlemskonto om du returnerar varan.

Dina poäng baseras på 12 månader efter intjäningsdagen.

Hantering av personuppgifter

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, ditt personnummer, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s. kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera poäng, skicka kundanpassade medlemserbjudanden, göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring och aktiviteter till dig baserat på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter.

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem.

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om medlemskapet har varit inaktivt i 36 månader så kommer det att avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga av dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerade poäng efter det att ditt medlemskap upphört att gälla.

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 1 maj 2019, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att dessa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure).

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg
0340-86650
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.