BYTEN OCH RETURER

Vi hoppas självklart att du som kund ska bli nöjd med de produkter som du beställer i vår e-handelsbutik. Skulle det vara så att du vill byta eller returnera din produkt har du alltid rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller i 14 dagar, enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, detta från det att du, eller av dig anvisad person, mottagit din produkt. Observera att du måste meddela oss att du ångrar dig inom 14 dagar efter att du mottagit din produkt. Vid återbetalning har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av produkten. Är produkten använd så den inte kan säljas till någon annan kund kan vi inte ta emot returen och ge pengarna tillbaka.

Om du köpt din produkt i någon av våra fysiska butiker kan du tyvärr inte returnera denna via vår e-handelsbutik. Produkter köpta i butik måste returneras, bytas eller reklameras hos samma skokedja. Ex. Har du köpt produkten på Nilson Shoes måste du besöka valfri Nilson Shoes-butik. 

Har du köpt skor från Skopunkten och tagit del av något av Skopunktens erbjudanden kan de påverkas om du väljer att endast returnera/reklamera. Har du köpt 3 par och returnerar 1 av paren får du istället ta del av Skopunktens köp 2 och får billigaste paret till halva priset. Returnerar du 2 par av 3 eller 1 par av 2 betalar du fullt pris för skorna du behåller samt faktura och eventuell frakt och returfrakt.

FRIA BYTEN OCH RETURER I BUTIK

Hos oss kan du enkelt, smidigt och kostnadsfritt byta eller returnera din produkt direkt i fysisk butik. Byten gör du hos samma skokedja som du köpt dina produkter hos. Vid returer och reklamationer väljer du själv vilken butik som passar dig bäst, DinSko, Ecco, Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten eller Jerns.

Detta gäller endast varor köpta i e-handelsbutiken. Har du köpt produkten i butik måste du besöka samma skokedja som produkten köptes hos. Ex. Har du köpt produkten på Nilson Shoes måste du besöka valfri Nilson Shoes-butik. 

Vid återlämning av varan i en av våra butiker erbjuder vi enbart återbetalning genom insättning på ditt betalkort eller genom utfärdande av ett värdebevis som är giltigt i en av våra butiker. Vi har inte möjlighet att kreditera faktura vid återlämning av varan i någon av våra butiker. Klicka här för att hitta din närmaste butik.

Viktigt! Din orderbekräftelse är ditt kvitto. Skriv ut och ta med eller visa upp den från mobilen. Har du valt faktura som betalningssätt måste fakturan alltid betalas och vara Klarna tillhanda senast förfallodagen, detta oavsett byte eller retur. Vid retur i butik återbetalas varorna direkt i butiken.  

BYTEN OCH RETURER VIA E-HANDELSBUTIKEN

Om du handlat i vår e-handelsbutik går det självklart även bra att göra byten och returer via vår e-handelsbutik. Vid retur betalar du som kund en returfrakt på 39 SEK. Denna kostnad dras av i beloppet att få tillbaka.

Om du vill lämna åter en vara och få full ersättning åter har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis givetvis rätt att prova ett par köpta skor. Skulle du hantera varan i större utsträckning än detta har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget ska motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick.

Det är kostnadsfritt att byta produkten via vår e-handelsbutik. Byter du till en dyrare produkt kommer ursprungsfakturan att krediteras och ersättas med en ny på det nya totalbeloppet. Har du betalt med kort eller direktbetalning och byter så summan överstiger beloppet från din ursprungliga order, t ex om du byter till en dyrare produkt, skickas på en separat faktura i efterhand. Klarna gör i dessa fall en kreditupplysning, där kopia skickas hem till dig. Kredittiden på fakturan är 14 dagar.

Gör ingen ny beställning i e-handelsbutiken om det ska räknas som ett byte, vid ny beställning skickas en ny faktura. Har du tagit del av ett erbjudande är det viktigt att du inte gör en ny beställning då det räknas som ett nytt köp. För att ett erbjudande ska fortsätta gälla måste bytet ske via kundservice när returen kommit tillbaka till oss. 

SÅ RETURNERAR DU TILL VÅR E-HANDELSBUTIK

1. Fyll i retursedeln. Ange orsak, ange orsak till returen och önskemål om ev. byte.

2. Kontakta kundservice, inom 14 dagar från att du mottog varan, via e-post: kundservice@feetfirst.se och meddela oss att du önskar nyttja din ångerrätt. Ange också om du vill reklamera eller byta och göra en reservation på en ny vara. Ange ordernummer, artikelnummer och storlek.

3. Packa varan tillsammans med retursedeln i originalförpackningen (skokartong eller skopåse). Kartongen/skopåsen skall vara intakt och i fint skick när vi mottar returen. Använd gärna det yttre emballage som varan levererades i när du packar varan.

4. Klistra på returetiketten på returpaketet (Vid enbart retur debiteras en returfrakt på 39 SEK när returen åtgärdas och dras av i beloppet som krediteras).

5. Lämna in returpaketet hos ditt närmaste postombud. Spara alltid inlämningskvittot, det är ditt bevis på att du lämnat in paketet. Du kan dessvärre inte lämna in returpaketet i någon av våra butiker.

6. När returen hanterats får du ett returmail från oss. När returen blivit godkänd återbetalas dina pengar exklusive returfrakt. Läs med under ”Återbetalning”.

VIKTIGT! Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans  förfallodatum. Det gör du enkelt genom att kontakta Klarna eller ringa Klarnas kundservice 08-120 120 10.

ÅTERBETALNING

Vid returer och betalning mot faktura samt om du ska ha pengar tillbaka efter genomfört byte sätts summan in på ditt konto av Klarna. Vid direkt- eller kontokortsbetalning återför Klarna pengarna till dig så fort vi mottagit och godkänt din retur, dock senast inom 14 dagar efter att vi åtgärdat din retur.

Har du betalt med presentkort så återförs beloppet på ditt presentkort. Det är därför viktigt att du alltid sparar det efter köpet. 

Vid problem eller frågor kring din faktura, vänligen kontakta kundtjänst på Klarna.

Telefon: 08-120 120 10.

Du kan alltid logga in och se dina fakturor på https://my.klarna.com/se/sv/login.  

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK

BLI MEDLEM OCH FÅ 10% PÅ NÄSTA KÖP i BUTIK!

VÄNLIGEN GODKÄNN VILLKOREN OCH FYLL I DITT PERSONNUMMER.

Medlemskap

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Maximalt kan tre medlemmar anslutas till ett huvudmedlemskap. För sammankoppling av medlemskap kontakta FEETFIRST kundservice.

Bonus

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll är bonusgrundande. Gemensamt upparbetad bonus utbetalas till huvudmedlem men kan även lösas in av annan ansluten medlem. Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet och betalas ut två gånger per år. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs. 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Ej utbetalad bonus sparas till nästa utbetalningstillfälle. Du kan använda intjänad bonus vid köp av varor i NilsonGroups svenska butiker eller på feetfirst.se. Du kan inte lösa in bonus mot kontanter. Efter ett år förfaller outnyttjad bonus.

Personuppgiftshantering

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din födelsedag, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera bonus, för att skicka dig kundanpassade medlemserbjudanden, för att göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring till dig baserad på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter. 

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem. 

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om bonusgrundande köp inte gjorts under 36 månader kommer medlemskapet avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerad bonus efter det att ditt medlemskap upphört att gälla. 

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 20 september 2017, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att desa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure). 

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg

0340-86650 
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy