Din SkoSkopunktenNilson ShoesEcco
Välj butik
Feet First

Varukorgen är tom

Total 0 SEK

Till kassan
  • FEETFIRST
  • Din Sko
  • Skopunkten
  • Nilson Shoes
  • Ecco

BYTEN OCH RETURER

Vi hoppas självklart att du som kund ska bli nöjd med de produkter som du beställer i vår e-handelsbutik. Skulle det vara så att du vill returnera din produkt har du alltid rätt att använda öppet köp eller ångra ditt köp.

FEETFIRST har 60 dagars öppet köp från det att du mottagit dina varor. Varor som returneras skall vara oanvända och i originalkartong (om sådan levererades med varan). Är skorna använda eller inte i säljbart skick, så levereras varan tillbaks till dig. Öppet köp gäller inte på presentkort.

Ångerrätten gäller i 14 dagar, enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, detta från det att du, eller av dig anvisad person, mottagit din produkt. Observera att du måste meddela oss att du ångrar dig inom 14 dagar efter att du mottagit din produkt, det gör du helst genom att använda det förtryckta returformuläret som medföljde ditt paket, eller genom att skicka ett mail till vår kundservice, kundservice@feetfirst.se. Alternativt om du vill använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram, se Ångerblankett här.

Du kan även skicka ett brev till NilsonGroup Kundservice.
Nilson Group AB, Kundservice
Box 508
432 19 VARBERG 

Ange ditt namn, adress, ordernummer, e-postadress och orsaken till din retur.

Vid återbetalning har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av produkten. Om du vill lämna åter en vara och få full ersättning åter har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis givetvis rätt att prova ett par köpta skor men inte använda den utomhus eller på ett underlag som sliter på skon. Skulle du ha hanterat varan i större utsträckning än detta har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget ska motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick.

Produkter köpta i (fysik) butik måste returneras, bytas eller reklameras hos samma skokedja. Ex. Har du köpt produkten på DinSko måste du besöka valfri DinSko-butik. Vi har ingen möjlighet att i butik ta emot reklamationer och felleveranser som köpts via e-handelsbutiken.

Läs mer:

BYTEN OCH RETURER VIA E-HANDELSBUTIKEN

BYTA

Vill du byta en vara gör du så här:

1. Gör en ny beställning på den produkt du vill ha.

2. Returnera den produkt du vill skicka tillbaka.

Genom att göra din nya beställning direkt riskerar du inte att produkten tar slut. Vi åtgärdar din nya leverans och tar hand om din retur så fort den når oss. Tänk på att du inte kan kombinera ditt nya köp med ditt tidigare köps eventuella erbjudande.

RETURNERA

Vill du returnera en vara och få full ersättning har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis givetvis rätt att prova ett par köpta skor inomhus. Skulle du hantera varan i större utsträckning än detta och använder dig av din ångerrätt (returnerade inom 14 dagar) har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget ska motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick.

Returnerar du inom öppet köp tiden (60 dagar) skall skorna endast vara provade inomhus. Är skorna använda ute eller är inte i ett säljbart skick, så returneras skorna tillbaka till dig. 

Fri retur till e-handelsbutiken, dvs. 0 kr. 

Stäng

SÅ RETURNERAR DU TILL VÅR E-HANDELSBUTIK

1. Skicka tillbaks returen inom 14 dagar för att ångerrätten skall gälla eller 60 dagar för att öppet köp skall gälla från att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan.

2. Fyll i retursedeln. Ange orsak till retur.

3. Packa varan tillsammans med retursedeln i originalförpackningen (skokartong eller skopåse). Kartongen/skopåsen skall vara intakt och i fint skick när vi mottar returen, inga klisteretiketter eller tejp får sättas direkt på skokartongen. Använd gärna det yttre emballage som varan levererades i när du packar varan.

Önskar du returnera från flera leveranser från samma order? Packa då produkterna i samma paket och använd en av de returetiketter du mottagit. Hanteringen av returen blir snabbare och dessutom klimatsmart.

4. Klistra på returetiketten på returpaketet.

5. Lämna in returpaketet hos ditt närmaste postombud. Spara alltid inlämningskvittot, det är ditt bevis på att du lämnat in paketet. Du kan inte lämna in returpaketet i någon av våra butiker som skall till e-handelsbutiken.

6. När returen hanterats får du ett returmail från oss. När returen blivit godkänd återbetalas dina pengar. Läs med under ”Återbetalning”.

VIKTIGT! Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt genom att kontakta Klarna eller ringa Klarnas kundservice 08-120 120 10.

Stäng

Skopunktens erbjudande vid returer

Skopunktens erbjudanden 3 för 2 – Billigaste paret på köpet och Köp 2 – Billigaste paret ½ priset gäller alltid, även på varor med sänkt pris. Dessa erbjudanden gäller endast på Skopunkten, så om du lägger skor från t.ex. DinSko i din varukorg får du inte Skopunktens erbjudande på dem.

Systemet räknar alltid ut det erbjudande som blir mest förmånligt för dig som kund. Även om du köper 3 par från Skopunkten kan du tjäna på att få erbjudandet Köp 2 - Billigaste paret ½ priset och då är det erbjudandet du får.

Hur räknas rabatten ut?

Vid köp av 3 för 2 – billigaste paret på köpet: Du får rabatt i kronor som är lika med det billigaste paret. Exempel: Köper du Par 1 för 400kr, Par 2 för 300kr och Par 3 för 200kr får du 200kr rabatt (vilket var det billigaste paret i detta köp). Dessa 200kr fördelas därefter ut procentuellt lika mellan de skor du köpt. I fallet ovan blir det 200kr (det du skall få i rabatt) / 900kr (det du skulle betalt utan rabatt) = med rabattprocent 22,22% (i detta fall). Pris efter rabatt för respektive par blir då enligt nedan:

Vid retur får du tillbaka Pris efter rabatt på det par du returnerar. Exempel från ovan: Returnerar du Par 1 via postombud får du 311,11kr och skulle du returnera Par 3 får du 155,56kr tillbaka.

Vid köp av 2 Billigaste paret ½ priset: Du får rabatt i kronor som är lika med det hälften av det billigaste paret. Exempel: Köper du Par 1 för 400kr, Par 2 för 300kr får du 150kr rabatt (vilket är hälften av 300kr som var det billigaste paret i detta köp). Dessa 150 kr fördelas därefter ut procentuellt lika mellan de skor du köpt. I fallet ovan blir det 150kr (det du skall få i rabatt) / 700kr (det du skulle betalt utan rabatt) = med rabattprocent 21,43% (i detta fall). Pris efter rabatt för respektive par blir då enligt nedan:

Vid retur får du tillbaka Pris efter rabatt på det par du returnerar. Exempel från ovan: Returnerar du Par 1 via postombud får du 314,29kr tillbaka och skulle du returnera Par 2 får du 235,71kr tillbaka.

Stäng

FRIA BYTEN OCH RETURER I BUTIK

Hos oss kan du enkelt, smidigt och kostnadsfritt byta eller returnera din produkt direkt i fysisk butik. Byten gör du hos samma skokedja som du köpt dina produkter hos. Vid returer väljer du själv vilken butik som passar dig bäst, DinSko, ECCO, Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten eller Jerns.

Detta gäller endast varor köpta på Sajten. Har du köpt produkten i butik måste du besöka samma skokedja som produkten köptes hos. Ex. Har du köpt produkten på DinSko måste du besöka valfri DinSko-butik.

OBS! Vid byte av ECCO-produkter måste du vända dig till någon av våra (Nilson Groups) ECCO Stores. Klicka på denna länk för att hitta din närmaste butik: ECCO Stores

Klicka här för att hitta din närmaste butik.

Viktigt! Din orderbekräftelse är ditt kvitto. Visa upp kvittot från mobilen eller skriv ut och ta med.

Stäng

ÅTERBETALNING

Vid returer och betalning mot faktura sätts summan in på ditt konto av Klarna. Vid direkt- eller kontokortsbetalning återför Klarna pengarna till dig så fort vi mottagit och godkänt din retur, dock senast inom 14 dagar efter att vi åtgärdat din retur.  Returnerar du hela ditt inköp kommer du endast betala 0 kr för returfrakten. Detsamma gäller om du lämnar du ditt köp i butik, du betalar ingen returfrakt. 

Har du betalt med presentkort så återförs beloppet på ditt presentkort. 

Vid problem eller frågor kring din faktura, vänligen kontakta kundtjänst på Klarna.

Telefon: 08-120 120 10.

Du kan alltid logga in och se dina fakturor på https://my.klarna.com/se/sv/login.

Stäng

Feetfirst

I ditt välkomstmail hittar du din rabattkod som ska anges i kassan och som ger 10% på ett köp hos FEETFIRST

Medlemskap

Välkommen till FEETFIRST Friends. Genom att registrera dig som medlem i FEETFIRST Friends godkänner du dessa villkor och bestämmelser.

FEETFIRST Friends är ett lojalitetsprogram där du tjänar in poäng som ger dig rabatter, erbjudanden, inbjudningar till tävlingar och events och mycket mer.

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB.

Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Medlemskap är personligt och kan ej överföras på någon annan.

Poäng

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) genererar poäng. För att poäng ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se.

Poäng beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll genererar poäng.

Du kan också tjäna poäng genom att delta i andra aktiviteter som genererar poäng och som klubben då och då erbjuder.

Poängen du tjänat in är personliga och kan ej föras över på annan person eller medlem.

De poäng du har tjänat vid köp av en vara dras bort från ditt medlemskonto om du returnerar varan.

Dina poäng baseras på 12 månader efter intjäningsdagen.

Hantering av personuppgifter

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, ditt personnummer, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s. kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera poäng, skicka kundanpassade medlemserbjudanden, göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring och aktiviteter till dig baserat på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter.

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem.

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om medlemskapet har varit inaktivt i 36 månader så kommer det att avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga av dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerade poäng efter det att ditt medlemskap upphört att gälla.

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 1 maj 2019, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att dessa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure).

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.

10% på ditt första köp!

Bli medlem och få nyheter, klubbpriser och inspiration!

Sign me up!

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.