BYTEN OCH RETURER

Vi hoppas självklart att du som kund ska bli nöjd med de produkter som du beställer i vår e-handelsbutik. Skulle det vara så att du vill byta eller returnera din produkt har du alltid rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller i 14 dagar, enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, detta från det att du, eller av dig anvisad person, mottagit din produkt. Observera att du måste meddela oss att du ångrar dig inom 14 dagar efter att du mottagit din produkt. Vid återbetalning har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av produkten. Är produkten använd så den inte kan säljas till någon annan kund kan vi inte ta emot returen och ge pengarna tillbaka.

Om du köpt din produkt i någon av våra fysiska butiker kan du tyvärr inte returnera denna via vår e-handelsbutik. Produkter köpta i butik måste returneras, bytas eller reklameras hos samma skokedja. Ex. Har du köpt produkten på Nilson Shoes måste du besöka valfri Nilson Shoes-butik. 

Har du köpt skor från Skopunkten och tagit del av något av Skopunktens erbjudanden kan de påverkas om du väljer att endast returnera/reklamera. Har du köpt 3 par och returnerar 1 av paren får du istället ta del av Skopunktens köp 2 och får billigaste paret till halva priset. Returnerar du 2 par av 3 eller 1 par av 2 betalar du fullt pris för skorna du behåller samt faktura och eventuell frakt och returfrakt.

FRIA BYTEN OCH RETURER I BUTIK

Hos oss kan du enkelt, smidigt och kostnadsfritt byta eller returnera din produkt direkt i fysisk butik. Byten gör du hos samma skokedja som du köpt dina produkter hos. Vid returer och reklamationer väljer du själv vilken butik som passar dig bäst, DinSko, Ecco, Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten eller Jerns.

Detta gäller endast varor köpta i e-handelsbutiken. Har du köpt produkten i butik måste du besöka samma skokedja som produkten köptes hos. Ex. Har du köpt produkten på Nilson Shoes måste du besöka valfri Nilson Shoes-butik. 

Vid återlämning av varan i en av våra butiker erbjuder vi enbart återbetalning genom insättning på ditt betalkort eller genom utfärdande av ett värdebevis som är giltigt i en av våra butiker. Vi har inte möjlighet att kreditera faktura vid återlämning av varan i någon av våra butiker. Klicka här för att hitta din närmaste butik.

Viktigt! Din orderbekräftelse är ditt kvitto. Skriv ut och ta med eller visa upp den från mobilen. Har du valt faktura som betalningssätt måste fakturan alltid betalas och vara Klarna tillhanda senast förfallodagen, detta oavsett byte eller retur. Vid retur i butik återbetalas varorna direkt i butiken.  

BYTEN OCH RETURER VIA E-HANDELSBUTIKEN

Om du handlat i vår e-handelsbutik går det självklart även bra att göra byten och returer via vår e-handelsbutik. Vid retur betalar du som kund en returfrakt på 39 SEK. Denna kostnad dras av i beloppet att få tillbaka.

Om du vill lämna åter en vara och få full ersättning  åter har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis givetvis rätt att prova ett par köpta skor. Skulle du hantera varan i större utsträckning än detta har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget ska motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick.

Det är kostnadsfritt att byta produkten via vår e-handelsbutik. Mellanskillnaden på byten som överstiger beloppet från din ursprungliga order, t ex om du byter till en dyrare produkt, skickas på en separat faktura i efterhand. Klarna gör i dessa fall en kreditupplysning, där kopia skickas hem till dig. Kredittiden på fakturan är 14 dagar.

Gör ingen ny beställning i e-handelsbutiken om det ska räknas som ett byte, vid ny beställning skickas en ny faktura. Har du tagit del av ett erbjudande är det viktigt att du inte gör en ny beställning då det räknas som ett nytt köp. För att ett erbjudande ska fortsätta gälla måste bytet ske via kundservice när returen kommit tillbaka till oss. 

SÅ RETURNERAR DU TILL VÅR E-HANDELSBUTIK

1. Fyll i retursedeln. Ange orsak, ange orsak till returen och önskemål om ev. byte.

2. Kontakta kundservice, inom 14 dagar från att du mottog varan, via e-post: kundservice@feetfirst.se och meddela oss att du önskar nyttja din ångerrätt. Ange också om du vill reklamera eller byta och göra en reservation på en ny vara. Ange ordernummer, artikelnummer och storlek.

3. Packa varan tillsammans med retursedeln i originalförpackningen (skokartong eller skopåse). Kartongen/skopåsen skall vara intakt och i fint skick när vi mottar returen. Använd gärna det yttre emballage som varan levererades i när du packar varan.

4. Klistra på returetiketten på returpaketet (Vid enbart retur debiteras en returfrakt på 39 SEK när returen åtgärdas och dras av i beloppet som krediteras).

5. Lämna in returpaketet hos ditt närmaste postombud. Spara alltid inlämningskvittot, det är ditt bevis på att du lämnat in paketet. Du kan dessvärre inte lämna in returpaketet i någon av våra butiker.

6. När returen hanterats får du ett returmail från oss. När returen blivit godkänd återbetalas dina pengar exklusive returfrakt. Läs med under ”Återbetalning”.

VIKTIGT! Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans  förfallodatum. Det gör du enkelt genom att kontakta Klarna eller ringa Klarnas kundservice 08-120 120 10.

ÅTERBETALNING

Vid returer och betalning mot faktura samt om du ska ha pengar tillbaka efter genomfört byte sätts summan in på ditt konto av Klarna. Vid direkt- eller kontokortsbetalning återför Klarna pengarna till dig så fort vi mottagit och godkänt din retur, dock senast inom 14 dagar efter att vi åtgärdat din retur.

Har du betalt med presentkort så återförs beloppet på ditt presentkort. Det är därför viktigt att du alltid sparar det efter köpet. 

Vid problem eller frågor kring din faktura, vänligen kontakta kundtjänst på Klarna.

Telefon: 08-120 120 10.

Du kan alltid logga in och se dina fakturor på https://my.klarna.com/se/sv/login.  

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK