Din SkoEccoJernsNilson ShoesRadical SportsSkopunkten
Välj butik
FRI FRAKT & FRI RETURHitta butik

Varukorgen är tom

Frakt 0 SEK*

Total 0 SEK

*Fri frakt över 300kr!

Till kassan
  • FEETFIRST
  • Din Sko
  • Ecco
  • Jerns
  • Nilson Shoes
  • Radical Sports
  • Skopunkten

Leverans

Shoppa på webben och få beställningen till ditt närmaste ombud eller till någon av våra butikerDin Sko, Ecco, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports eller Skopunkten. Välj den butik som passar dig bäst. Fri frakt till butik och fri frakt över 300 kr. Du kan även göra eventuella returer i valfri butik utan kostnad. Byten gör du hos den skokedja som du köpt din produkt från.

Hitta närmsta butik

Läs mer:

SÅ BESTÄLLER DU TILL BUTIK

1. Lägg dina produkter i varukorgen och gå till kassan. Klicka i ”TILL BUTIK”. Välj stad och sedan vilken butik som du vill besöka för att hämta beställningen.

2. När beställningen kommit till butiken och är klar för att hämtas får du en avisering med en pinkod. Uppge den och visa legitimation för att hämta ut paketet. Vid bud krävs bådas legitimationer.

3. Din beställning måste hämtas ut inom 14 dagar från det att du fått din första avisering. Hämtar du inte ut beställningen skickas den tillbaka till oss som outlöst och då debiteras 120kr för frakt och omkostnader.

Stäng

AVISERING OCH HÄMTNING

När din beställning finns att hämta får du en avisering skickad till dig via SMS. Den innehåller en kod och var du kan hämta beställningen. Har du valt att få beställningen levererad till närmaste postombud väljer PostNord ett passande utlämningsställe nära dig och din bostad. Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Ta alltid med legitimation, vid bud krävs bådas legitimationer.

Vi ber dig att på kontrollera så försändelsen är intakt. Vid skada eller avvikelse görs en reklamation direkt på plats. Det är också bra om du meddelar oss på kundservice@feetfirst.se så vi vet om vad som hänt.

Stäng

ÄNDRING AV UPPGIFTER PÅ SKICKAD ORDER

Det är viktigt att kontrollera så namn och adress är korrekt innan du slutför ditt köp. Namnet måste skrivas exakt så som det står på din legitimation. Om du t.ex. skrivit ditt smeknamn kommer PostNords ombud inte att lämna ut paketet. Detta av säkerhetsskäl.

Vi ändrar inga uppgifter på en order som redan är skickad. Kan ordern inte hämtas ut ligger paketet kvar hos ombudet i 14 dagar.

Har det blivit fel, kontakta kundservice för att meddela rätt namn eller adress. Detta så vi kan notera det på ordern och skicka ut den på nytt med rätt uppgifter när det kommit tillbaka till oss som outlöst. 120 SEK debiteras vid outlöst paket om ordern inte skickas ut på nytt.

Stäng

LEVERANSTID

Normalt får du din beställning inom 2-4 arbetsdagar. Under högsäsong samt vid hög belastning kan leveranstiden vara något längre. Har du inte mottagit avisering om att paketet finns att hämta inom leveranstiden på 2-4 arbetsdagar måste du kontakta kundservice så vi kan se vad som hänt med paketet.

Stäng

LEVERANSFÖRSENING

Skulle det inträffa att den produkt som du beställt för tillfället inte finns i lager tar vi kontakt med dig via e-post. Vid eventuell försening på 30 dagar kan du häva köpet utan kostnad, detta om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat i förskott och vill häva köpet vid försenad leverans återbetalar vi dig inom 30 dagar.

Stäng

EJ UTHÄMTAD ORDER

Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 14 dagar debiteras en avgift på 120kr för hanteringskostnader. Detta innefattar expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

Stäng


Medlemskap

Välkommen till FEETFIRST Friends. Genom att registrera dig som medlem i FEETFIRST Friends godkänner du dessa villkor och bestämmelser.

FEETFIRST Friends är ett lojalitetsprogram där du tjänar in poäng som ger dig rabatter, erbjudanden, inbjudningar till tävlingar och events och mycket mer.

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB.

Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Medlemskap är personligt och kan ej överföras på någon annan.

Poäng

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) genererar poäng. För att poäng ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se.

Poäng beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll genererar poäng.

Du kan också tjäna poäng genom att delta i andra aktiviteter som genererar poäng och som klubben då och då erbjuder.

Poängen du tjänat in är personliga och kan ej föras över på annan person eller medlem.

De poäng du har tjänat vid köp av en vara dras bort från ditt medlemskonto om du returnerar varan.

Dina poäng baseras på 12 månader efter intjäningsdagen.

Hantering av personuppgifter

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, ditt personnummer, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s. kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera poäng, skicka kundanpassade medlemserbjudanden, göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring och aktiviteter till dig baserat på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter.

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem.

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om medlemskapet har varit inaktivt i 36 månader så kommer det att avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga av dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerade poäng efter det att ditt medlemskap upphört att gälla.

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 1 maj 2019, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att dessa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure).

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg
0340-86650
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster samtycker du till detta. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och cookies.