Varukorgen är tom
Total 0 SEK

Leverans
När du handlar från FEETFIRST.SE kan du välja hur du vill ha dina varor levererade.
- Leverans till ditt närmaste ombud: 29kr per order. Fri retur.
- Hemleverans: 99kr per order. Fri retur.
- Leverans från feetfirst.se kan enbart ske till boende i Sverige.
Vi arbetar aktivt med att minska våra miljöavtryck. Som en del i detta arbete strävar vi efter att transportera våra skor så effektivt som möjligt och undvika onödiga transporter. Tack för att du hjälper oss uppnå vår vision – Footprint in Fashion, not on the planet.
Läs mer:
AVISERING OCH HÄMTNING
När din beställning finns att hämta får du en avisering skickad till dig via SMS. Den innehåller en kod och var du kan hämta beställningen. Har du valt att få beställningen levererad till närmaste postombud väljer PostNord ett passande utlämningsställe nära dig och din bostad. Du har 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Ta alltid med legitimation, vid bud krävs bådas legitimationer.
Vi ber dig att på kontrollera så försändelsen är intakt. Vid skada eller avvikelse görs en reklamation direkt på plats. Det är också bra om du meddelar oss på kundservice@feetfirst.se så vi vet om vad som hänt.
ÄNDRING AV UPPGIFTER PÅ SKICKAD ORDER
Det är viktigt att kontrollera så namn och adress är korrekt innan du slutför ditt köp. Namnet måste skrivas exakt så som det står på din legitimation. Om du t.ex. skrivit ditt smeknamn kommer PostNords ombud inte att lämna ut paketet. Detta av säkerhetsskäl.
Vi ändrar inga uppgifter på en order som redan är skickad. Kan ordern inte hämtas ut ligger paketet kvar hos ombudet i 7 dagar.
Har det blivit fel, kontakta kundservice för att meddela rätt namn eller adress. Detta så vi kan notera det på ordern och skicka ut den på nytt med rätt uppgifter när det kommit tillbaka till oss som outlöst. 120 SEK debiteras vid outlöst paket om ordern inte skickas ut på nytt.
LEVERANSTID
Normalt får du din beställning inom 2-4 arbetsdagar när du väljer postombud eller hemleverans. Under högsäsong samt vid hög belastning kan leveranstiden vara något längre.
Du kan som mottagare kostnadsfritt förlänga sista hämtningsdatum hos postombud till totalt 14 dagar på PostNords webportal.
LEVERANSFÖRSENING
Skulle det inträffa att den produkt som du beställt för tillfället inte finns i lager tar vi kontakt med dig via e-post. Vid eventuell försening på 30 dagar kan du häva köpet utan kostnad, detta om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat i förskott och vill häva köpet vid försenad leverans återbetalar vi dig inom 30 dagar.
EJ UTHÄMTAD ORDER
Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 7 dagar debiteras en avgift på 120kr för hanteringskostnader. Detta innefattar expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Du kan som mottagare kostnadsfritt förlänga sista hämtningsdatum till totalt 14 dagar på PostNords webportal.