Leverans

Shoppa på webben och hämta ut din beställning helt fraktfritt i någon av våra butiker: 
Din Sko, Ecco, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports eller Skopunkten. Välj den butik som passar dig bäst! Du kan även göra eventuella returer i valfri butik utan kostnad. Byten gör du hos den skokedja som du köpt din produkt från. Hitta närmsta butik >

SÅ BESTÄLLER DU TILL BUTIK

1. Lägg dina produkter i varukorgen och gå till kassan. Klicka i ”TILL BUTIK”. Välj stad och sedan vilken butik som du vill besöka för att hämta beställningen.

2. När beställningen kommit till butiken och är klar för att hämtas får du en avisering med en pinkod. Uppge den och visa legitimation för att hämta ut paketet. Vid bud krävs bådas legitimationer.

3. Din beställning måste hämtas ut inom 14 dagar från det att du fått din första avisering. Hämtar du inte ut beställningen skickas den tillbaka till oss som outlöst och då debiteras 120 SEK för frakt och omkostnader. 

FRAKTKOSTNAD

Väljer du att få beställningen levererad med Postnord till ditt närmaste ombud tillkommer en fraktkostnad på 39 SEK. Detta oavsett om du beställer en eller flera produkter samtidigt.

Det är fraktfritt att hämta i någon av våra butiker.

AVISERING OCH HÄMTNING

När din beställning finns att hämta får du en avisering skickad till dig via SMS. Den innehåller en kod och var du kan hämta beställningen. Har du valt att få beställningen levererad till närmaste postombud väljer Postnord ett passande utlämningsställe nära dig och din bostad. Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Ta alltid med legitimation, vid bud krävs bådas legitimationer.

Vi ber dig att på kontrollera så försändelsen är intakt. Vid skada eller avvikelse görs en reklamation direkt på plats. Det är också bra om du meddelar oss på kundservice@feetfirst.se så vi vet om vad som hänt.  

ÄNDRING AV UPPGIFTER PÅ SKICKAD ORDER

Det är viktigt att kontrollera så namn och adress är korrekt innan du slutför ditt köp. Namnet måste skrivas exakt så som det står på din legitimation. Om du t.ex. skrivit ditt smeknamn kommer Postnords ombud inte att lämna ut paketet. Detta av säkerhetsskäl. 

Vi ändrar inga uppgifter på en order som redan är skickad. Kan ordern inte hämtas ut ligger paketet kvar hos ombudet i 14 dagar. 

Har det blivit fel, kontakta kundservice för att meddela rätt namn eller adress. Detta så vi kan notera det på ordern och skicka ut den på nytt med rätt uppgifter när det kommit tillbaka till oss som outlöst. 120 SEK debiteras vid outlöst paket om ordern inte skickas ut på nytt. 

LEVERANSTID

Normalt får du din beställning inom 2-4 arbetsdagar. Under högsäsong samt vid hög belastning kan leveranstiden vara något längre. Har du inte mottagit avisering om att paketet finns att hämta inom leveranstiden på 2-4 arbetsdagar måste du kontakta kundservice så vi kan se vad som hänt med paketet. 

LEVERANSFÖRSENING

Skulle det inträffa att den produkt som du beställt för tillfället inte finns i lager tar vi kontakt med dig via e-post. Vid eventuell försening på 30 dagar kan du häva köpet utan kostnad, detta om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat i förskott och vill häva köpet vid försenad leverans återbetalar vi dig inom 30 dagar. 

EJ UTHÄMTAD ORDER

Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 14 dagar debiteras en avgift på 120 SEK för hanteringskostnader. Detta innefattar expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. 

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK