Leverans

Shoppa fraktfritt på webben och få beställningen till ditt närmaste ombud eller till någon av våra butikerDin Sko, Ecco, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports eller Skopunkten. Välj den butik som passar dig bäst! Du kan även göra eventuella returer i valfri butik utan kostnad. Byten gör du hos den skokedja som du köpt din produkt från. Hitta närmsta butik >

SÅ BESTÄLLER DU TILL BUTIK

1. Lägg dina produkter i varukorgen och gå till kassan. Klicka i ”TILL BUTIK”. Välj stad och sedan vilken butik som du vill besöka för att hämta beställningen.

2. När beställningen kommit till butiken och är klar för att hämtas får du en avisering med en pinkod. Uppge den och visa legitimation för att hämta ut paketet. Vid bud krävs bådas legitimationer.

3. Din beställning måste hämtas ut inom 14 dagar från det att du fått din första avisering. Hämtar du inte ut beställningen skickas den tillbaka till oss som outlöst och då debiteras 120 SEK för frakt och omkostnader. 

AVISERING OCH HÄMTNING

När din beställning finns att hämta får du en avisering skickad till dig via SMS. Den innehåller en kod och var du kan hämta beställningen. Har du valt att få beställningen levererad till närmaste postombud väljer Postnord ett passande utlämningsställe nära dig och din bostad. Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Ta alltid med legitimation, vid bud krävs bådas legitimationer.

Vi ber dig att på kontrollera så försändelsen är intakt. Vid skada eller avvikelse görs en reklamation direkt på plats. Det är också bra om du meddelar oss på kundservice@feetfirst.se så vi vet om vad som hänt.  

ÄNDRING AV UPPGIFTER PÅ SKICKAD ORDER

Det är viktigt att kontrollera så namn och adress är korrekt innan du slutför ditt köp. Namnet måste skrivas exakt så som det står på din legitimation. Om du t.ex. skrivit ditt smeknamn kommer Postnords ombud inte att lämna ut paketet. Detta av säkerhetsskäl. 

Vi ändrar inga uppgifter på en order som redan är skickad. Kan ordern inte hämtas ut ligger paketet kvar hos ombudet i 14 dagar. 

Har det blivit fel, kontakta kundservice för att meddela rätt namn eller adress. Detta så vi kan notera det på ordern och skicka ut den på nytt med rätt uppgifter när det kommit tillbaka till oss som outlöst. 120 SEK debiteras vid outlöst paket om ordern inte skickas ut på nytt. 

LEVERANSTID

Normalt får du din beställning inom 2-4 arbetsdagar. Under högsäsong samt vid hög belastning kan leveranstiden vara något längre. Har du inte mottagit avisering om att paketet finns att hämta inom leveranstiden på 2-4 arbetsdagar måste du kontakta kundservice så vi kan se vad som hänt med paketet. 

LEVERANSFÖRSENING

Skulle det inträffa att den produkt som du beställt för tillfället inte finns i lager tar vi kontakt med dig via e-post. Vid eventuell försening på 30 dagar kan du häva köpet utan kostnad, detta om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat i förskott och vill häva köpet vid försenad leverans återbetalar vi dig inom 30 dagar. 

EJ UTHÄMTAD ORDER

Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 14 dagar debiteras en avgift på 120 SEK för hanteringskostnader. Detta innefattar expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. 

;

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta använda våra tjänster godkänner du detta. Läs mer om cookies

OK

BLI MEDLEM OCH FÅ 10% PÅ NÄSTA KÖP i BUTIK!

VÄNLIGEN GODKÄNN VILLKOREN OCH FYLL I DITT PERSONNUMMER.

Medlemsvillkor

Medlemskap

Ansvarig för FEETFIRST Friends är NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends är kostnadsfritt och tecknas med dig som är över 16 år och folkbokförd i Sverige. Som medlem registrerar du alla köp genom att ange personnummer i kassan (du behöver inget klubbkort).

Medlemskapet gäller i samtliga NilsonGroups svenska butiker, dvs. hos Din Sko, våra Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten, samt på feetfirst.se. Medlemskapet och övriga förmåner gäller endast vid köp till dig själv eller personer i ditt hushåll. Personer i samma hushåll kan koppla ihop sina medlemskap för att gemensamt samla bonus. Maximalt kan tre medlemmar anslutas till ett huvudmedlemskap. För sammankoppling av medlemskap kontakta FEETFIRST kundservice.

Bonus

Samtliga köp (dock inte köp av presentkort) är bonusgrundande. För att bonus ska registreras måste du visa upp giltig legitimation i butik alternativt ange personnummer vid köp på feetfirst.se. Bonus beräknas från och med ditt första köp som medlem och registreras på ditt medlemskap. Endast köp till dig själv eller personer i ditt hushåll är bonusgrundande. Gemensamt upparbetad bonus utbetalas till huvudmedlem men kan även lösas in av annan ansluten medlem. Bonus utgår med 2% av det totala inköpsbeloppet och betalas ut två gånger per år. Minsta belopp som betalas ut är 25 kr. Utbetalning sker i intervaller om 25 kr, dvs. 25 kr, 50 kr, 75 kr osv. Ej utbetalad bonus sparas till nästa utbetalningstillfälle. Du kan använda intjänad bonus vid köp av varor i NilsonGroups svenska butiker eller på feetfirst.se. Du kan inte lösa in bonus mot kontanter. Efter ett år förfaller outnyttjad bonus.

Personuppgiftshantering

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

Personuppgifter som vi behandlar är ditt för- och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din födelsedag, din postadress samt uppgifter om dina köp (d.v.s kassakvitton). Vi behandlar dina uppgifter för att administrera bonus, för att skicka dig kundanpassade medlemserbjudanden, för att göra marknads- och kundanalyser samt för att möjliggöra riktad marknadsföring till dig baserad på dina tidigare inköp.

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komma att anlita andra företag för att administrera ditt medlemskap och hjälpa oss med marknadsföringsutskick. Dessa företag är personuppgiftsbiträden och det är fortfarande vi som är personuppgiftsansvariga. Vi använder Bisnode för att uppdatera adressuppgifter. Dina personuppgifter kommer inte att överföras till land utanför EU eller EES. Huvuddelen av all kommunikation från FEETFIRST Friends sker via e-post och sms, men även adresserade utskick förekommer. Om du inte vill ha utskick med erbjudanden kan du när som helst kontakta FEETFIRST kundservice. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka uppgifter vi registrerat om dig. Du kan när som helst begära rättelse av felaktiga uppgifter. 

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att vi ska ha rätt att behandla dina personuppgifter behöver vi en så kallad rättslig grund. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla det avtal vi har med dig som medlem. 

Avsluta medlemskap

Ditt medlemskap gäller tills vidare. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att kontakta FEETFIRST kundservice. Om bonusgrundande köp inte gjorts under 36 månader kommer medlemskapet avslutas. NilsonGroup har rätt att säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan i händelse av missbruk (t.ex. om du inte betalar för dina köp). I samband med att ditt medlemskap upphör att gälla kommer ditt medlemsnummer att spärras och samtliga dina registrerade personuppgifter att raderas från medlemsregistret. Detta sker så snart alla eventuella ekonomiska transaktioner är reglerade. Du har inte rätt till registrerad bonus efter det att ditt medlemskap upphört att gälla. 

Ändring av villkoren

Dessa medlemsvillkor gäller från och med den 20 september 2017, för dig som är medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren. Ändringar träder i kraft i samband med att desa publiceras på feetfirst.se där senaste villkoren alltid finns. NilsonGroup är inte ansvarig för bristande uppfyllelse av sina åtaganden enligt medlemsvillkoren eller skada som beror på omständigheter utanför NilsonGroups kontroll såsom, men inte begränsat till, lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet (sk. force majeure). 

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
432 19 Varberg

0340-86650 
friends@feetfirst.se

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy